Wiele osób decyduje się na prowadzenie bloga z różnych pobudek. Część osób chce wyrazić się – zaprezentować swoje „ja” całemu światu, część osób chce chwalić się swoimi osiągnięciami, część chce pokazać miejsca które zwiedziło, a jeszcze inni łączą prowadzenie bloga z istnieniem działalności gospodarczej lub planują w przyszłości zarabiać na prowadzeniu bloga. O ile uzasadnionym jest pozycjonowanie bloga prowadzonego w celach zarobkowych, to czy warto pozycjonować blogi typowo hobbystyczne?

Jednym z najczęściej powtarzanych słów przez specjalistów ds. marketingu internetowego jest: „to zależy”. Odpowiedź na powyższe pytanie również powinna być taka sama – to zależy. Od czego zależy? Postanowiliśmy to zweryfikować.

Pozycjonowanie bloga hobbystycznego

W przypadku prowadzenia bloga hobbystycznego (bez wchodzenia w szczegóły czego rzeczywiście miałby dotyczyć) dobrze jest zadbać o jego oglądalność. Nie zawsze prezentowanie ciekawych treści spowoduje, że liczba realnych użytkowników będzie rosła w zastraszającym tempie. Tylko w Polsce jest prowadzonych ponad 2 miliony stron internetowych. Są wśród nich zarówno strony firmowe z blogami, portale internetowe, są również i blogi. Praktycznie w każdej branży jest niemała konkurencja. Szczególnie duża jest w branży medycznej, turystycznej, kosmetycznej, kulinarnej i lifestylowej. Prędzej czy później na bloga zaczną trafiać pierwsi użytkownicy, którzy po pewnym czasie mogą stać się stałymi bywalcami. Niemniej bez pozycjonowania proces ten może znacznie wydłużyć się. Czasem może nawet i to nie nastąpić.

Pozycjonowanie bloga w celach zarobkowych

Drugim argumentem za pozycjonowaniem bloga jest możliwość zarabiania na nim realnych, często sporych pieniędzy. Sposobów na zarobek jest wiele – od publikacji zdjęć z produktami, przez recenzje produktów i usług reklamodawców, aż po wysyłkę mailingu do czytelników oraz publikację banerów reklamowych (czy to w ramach programu Google Adsense, czy tradycyjnych reklam banerowych zleceniodawców). Poza zgodnością tematyki z reklamowanym produktem lub usługą, równie istotnym elementem na który zwracają uwagę reklamodawcy jest liczba unikalnych użytkowników i ich zaangażowanie na stronie. Zwykle w celu weryfikacji osiąganych wyników przez blog, reklamodawcy życzą sobie otrzymać raport za ostatnie kilka miesięcy wygenerowany z Google Analytics lub Gemiusa.

Ciekawy blog z wieloma atrakcyjnymi treściowo i graficznie wpisami będzie nieatrakcyjny pod kątem reklamowym, jeżeli statystyki nie będą robić wrażenia na potencjalnych reklamodawcach. W tym przypadku albo trzeba samodzielnie szkolić się i przyuczać korzystając ze specjalistycznych blogów i for, tudzież uczestnicząc w kosztownych szkoleniach, albo skorzystać z usług specjalisty ds. pozycjonowania. Może on przeprowadzić audyt bloga i zaproponować różne skuteczne rozwiązania w celu poprawy widoczności bloga w organicznych wynikach wyszukiwania oraz przykucia uwagi Internautów i zwiększenia współczynnika klikalności.

Specjalista ds. pozycjonowania blogów

Jak szukać specjalisty ds. SEO w zakresie blogosfery? Teoretycznie zajęciem tym trudni się każdy, kto zna na pozycjonowaniu stron. Jednak wśród ostatnio najczęściej polecanych specjalistów jest Marcin Balana. Jest to specjalista ds. pozycjonowania stron i sklepów internetowych, z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i pozycjonowaniu tematycznych portali internetowych oraz blogów. Zna się na tym jak mało kto. Najlepszym tego dowodem jest widoczność w sieci prowadzonych przez niego serwisów internetowych, jak również widoczność jego strony na takie frazy jak: „pozycjonowanie Jaworzno” czy „SEO Kraków”. Zajmowanie wysokich wyników w organicznych wynikach wyszukiwania dla głównych fraz branżowych oraz wdzięczność i powszechne polecanie jego usług to najlepsze z możliwych rekomendacji.

Z Marcinem Balana można skontaktować się zarówno telefonicznie: 512 188 666 jak i mailowo. Adres znaleźć można na stronie internetowej: www.marcinbalana.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here