Na temat słynnych wyprzedaży w Black Friday zdążyły na całym świecie powstać miejskie legendy. Skąd wziął się Czarny Piątek i czy faktycznie tego dnia można liczyć na niespotykane przeceny? Zanim ruszysz na zakupy, przeczytaj ten artykuł.

Na temat czarnopiątkowych wyprzedaży krąży tyleż faktów, co mitów. Kiedy przypada Black Friday, czym jest Cyber Monady i czy naprawdę warto czekać z większymi zakupami do tego wyjątkowego dnia? Poznajcie genezę Czarnego Piątku i sprawdźcie, gdzie szukać najlepszych okazji cenowych.

Skąd wziął się Black Friday?

Black Friday, czyli po prostu Czarny Piątek narodził się, a jakże, w Stanach Zjednoczonych. Początków czarnopiątkowych wyprzedaży upatruje się na początku lat osiemdziesiątych XX wieku, choć genezy warto poszukać jeszcze wcześniej. Żeby zrozumieć, dlaczego Amerykanie robią największe zakupy akurat w czwarty piątek listopada, należy uwzględnić jedno z najważniejszych świąt w USA, czyli Święta Dziękczynienia. Ten wyjątkowy dzień, w którym na amerykańskich stołach goszczą indyki, a zgromadzeni przy stołach biesiadnicy opowiadają, za co w tym roku są wdzięczni, przypada na czwarty czwartek listopada. Już następnego dnia obywatele zza oceanu zaczynają myśleć o Świętach Bożego Narodzenia. Jednym z nieodzownych elementów tego drugiego święta są oczywiście prezenty. W Black Friday sklepy oficjalnie rozpoczynają przedświąteczny sezon zakupowy. Moda na bożonarodzeniową gorączkę zakupów szybko podchwyciły sieci handlowe na całym świecie, a za nim podążyła oczywiście tradycja Czarnego Piątku.

W samych Stanach w Black Friday na zakupy rusza ponad 250 milionów Amerykanów, którzy liczą na ponadprzeciętne promocje. Co roku możemy oglądać dantejskie sceny otwarcia sklepów, pod którymi od bladego świtu koczują amatorzy niskich cen. Przeciętny Smith wydaje tego dnia około 400 dolarów, co oznacza, że sklepy zarabiają tylko w Czarny Piątek ponad 50 miliardów dolarów. Trudno dziwić się chętnym na zakupy akurat w czwarty piątek listopada, ponieważ w USA obniżki sięgają niekiedy 90%!

Handel przenosi się do sieci, czyli jak powstał Cyber Monday

Tradycja Czarnego Piątku przez lata dotyczyła niemal wyłącznie sklepów stacjonarnych. Jednak z popularyzacją handlu elektronicznego, czarnopiątkowy szał ogarnął również sektor e-commerce. W czwarty piątek listopada serwery wielu sklepów internetowych, w których zapowiadano największe promocje, nie wytrzymywały przeciążenia spowodowanego ogromnym ruchem na stronie. Chętni, którzy nie zdążyli wrzucić do wirtualnego koszyka upatrzonych wcześniej produktów, wściekali się na problemy techniczne e-sklepów. Żeby nieco odróżnić stacjonarny Black Friday od promocji w handlu internetowym, zrodził się pomysł na Cyber Monday. Ten kolejny wyjątkowy dla konsumentów dzień wypada na poniedziałek tuż po Czarnym Piątku. Początkowo Cyber Monday dotyczył przede wszystkim sprzedaży elektroniki. W ten sposób duże sklepy internetowe nieco rozładowywały ruch na swoich stronach, dzieląc go na piątek oraz poniedziałek. Obserwując wciąż ogromne zainteresowanie, obecnie mamy do czynienia z czterodniowym zakupowym szaleństwem, które rozpoczyna się w Black Friday, trwa przez weekend i kończy w Cyber Monday. Wiele sieci handlowych ogłasza nawet Black Week, który na dobre rozpoczyna przedświąteczną gorączkę zakupów.

Gdzie szukać najlepszych okazji?

Zarówno w Black Friday, jak i w Cyber Monday można wyszukać wielu naprawdę atrakcyjnych ofert. Dotyczy to zwłaszcza sprzętów RTV, ale też AGD, ubrań czy obuwia. Cały sektor handlu rozpoczyna zintensyfikowany okres sprzedażowy, który zaczyna hamować dopiero po noworocznych wyprzedażach w styczniu. Obecnie żeby kupić okazyjnie nowy telewizor albo laptop nie trzeba nawet wychodzić z domu. Specjalną ofertę przygotowują sklepy internetowe. Warto więc śledzić zapowiadane promocje, a jeśli od dłuższego czasu zastanawiamy się nad kupnem nowego smartfona czy drukarki, może warto poczekać do Czarnego Piątku? Dlatego dobrze być na bieżąco i regularnie sprawdzać okazje, co możemy zrobić odwiedzając stronę https://www.euro.com.pl/cms/black-friday.bhtml. Zarówno w sklepach stacjonarnych RTV Euro AGD czekają na nas wyjątkowe okazje. Na co zwrócić szczególną uwagę? Nawet 900 zł taniej możemy kupić nowy telewizor. W dobrej cenie dostępne będą modele z wysokiej półki, oferujące jakość 4K w technologii QLED. Bardzo duże obniżki czekają też na laptopy. Równie atrakcyjną promocją został objęty elastyczny komputer Lenovo Yoga, który będziemy mogli nabyć aż 900 zł taniej! Podobnie jest przy okazji Cyber Monday. Na poniedziałek również przygotowano wiele ciekawych ofert, które znajdziesz pod adresem https://www.euro.com.pl/cms/cyber-monday.bhtml. Tego dnia warto zwrócić uwagę na sprzęt AGD. 200 zł taniej kupimy pralkę Electrolux, natomiast 300 zł mniej zapłacimy za oczyszczacz powietrza renomowanej marki Philips.

Black Friday i Cyber Monday powoli stają się zakupową tradycją również w Polsce. Tego dnia możemy natrafić na wyjątkowe okazje, dlatego warto sprawdzić, czy akurat nie potrzebujemy nowego telewizora albo lodówki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here