Reklama jest dźwignią sprzedaży – to hasło stare jak sam handel. W związku z tym każdy przedsiębiorca powinien potrafić zadbać o budowanie własnego wizerunku i promowanie marki wszędzie, gdzie to możliwe. Jak to osiągnąć? Sprawdź skuteczne metody.

Marketing to bardzo złożony obszar, na który składa się wiele różnego rodzaju elementów. Dziś skupimy się na tym, jak być dobrze rozpoznawalnym w terenie, czyli gdzie i jak promować swoją markę, żeby przełożyło się to na zysk dla twojej firmy.

Kupując oczami

Wieloletnie badania marketingowe jednoznacznie wskazują na to, co skupia największą uwagę klientów. Nie jest to reklama zasłyszana w radiu ani nawet darmowa próbka produktu. Konsumenci kupują przede wszystkim oczami, a to co zobaczą, zwłaszcza w atrakcyjnej, ruchomej formie, najskuteczniej przykuwa ich uwagę. Wystarczy kilka sekund kontaktu wzrokowego, żeby w głowie zapisała się informacja dotycząca tego, co oczy dostrzegły na ujrzanym obrazku. Dlatego więc do najpopularniejszych rodzajów reklamy należą spoty w telewizji oraz w internecie, banery reklamowe, flagi reklamowe i ścianki. Niekiedy wystarczy sama obecność marki w miejscach, gdzie pojawia się klient, żeby stworzyć pozytywny wizerunek danego produktu lub usługi, a przynajmniej podnieść wiarygodność marki. Co zatem najlepiej przykuwa uwagę klienta podczas spaceru lub wizyty w sklepie?

Bądź zauważony

Tradycyjne billboardy i banery coraz częściej tracą swoją skuteczność. Dotyczy to zarówno fizycznych reklam zewnętrznych, jak i banerów online. Przez lata intensywnych reklam w postaci banerów, które atakowały z każdej strony, u konsumentów wykształcił się zmysł, który potocznie nazywa się ślepotą banerową. Wyskakujące w internecie obrazki czy mijane w drodze do pracy plakaty nie są tak skuteczne jak jeszcze kilkanaście lat temu. Dlatego przedsiębiorcy, chcący promować swój biznes, korzystają obecnie z bardziej efektywnych metod. Jedną z nich są flagi reklamowe. Z wyglądu wyraźnie odróżniają się od znanych dobrze banerów, a z racji swojej konstrukcji, są ruchomą formą reklamy, która jest znacznie lepiej dostrzegalna przez klientów. Podobny efekt wywołują ścianki reklamowe. Wyróżniają się na tle tradycyjnych reklam, przez co są bardziej zauważalne dla potencjalnych klientów. Ponadto w dobie Instagrama są znakomitym tłem dla różnych fotografii. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że w przestrzeni publicznej coraz częściej pojawiają się systemy wystawiennicze, czyli kolejna, niestandardowa forma reklamy, która jednak cechuje się tym, że zatrzymuje przechodniów, zaintrygowanych nową metodą przekazu informacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here