Obecne czasy charakteryzują się bardzo dużym pośpiechem i ogromnym stresem wynikającym z coraz większych obowiązków jakie nakłada się na nas w naszej pracy. Często pracujemy nie tylko w miejscu gdzie znajduje się nasz zakład pracy (na przykład w biurowcu), ale również zdalnie poza miejscem pracy, na przykład w domu, kawiarni, restauracji, autobusie czy też nawet w parku siedząc z laptopem na kolanach na ławce.

Bardzo często do pracy musimy też wracać poza godzinami kiedy nasza praca powinna mieć miejsce, ponieważ musimy kogoś zastąpić na kilka godzin, pomóc szefowi z jakąś prezentacją czy też po prostu bo czegoś zapomnieliśmy. Dlatego też tak bardzo ważnym jest żebyśmy byli z naszym miejscem pracy jak najlepiej skomunikowani.

O ile mieszkamy w dużej aglomeracji miejskiej takiej jak aglomeracja śląska czy też po prostu w dużym mieście takim jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź czy też Poznań, to mamy to ogromne szczęście, że mieszkamy w dużym mieście w którym komunikacja miejska stoi na naprawdę dobrym poziomie. Duże miasta (z paroma złymi wyjątkami) są zazwyczaj dobrze skomunikowane zarówno wewnętrznie (komunikacja miejska taka jak autobusy, tramwaje czy taksówki) jak i zewnętrznie (pociągi, autokary i samoloty).

rower do 1500

Na dobrą komunikację miejską składa się duża liczba autobusów i tramwajów, przemyślanie skonstruowane linie autobusowe i tramwajowe, doświadczona kadra kierowców, a także duża liczba przystanków, które są rozstawione w kluczowych miejscach miasta. Jeżeli więc pracujemy w takim Krakowie czy Poznaniu i nie posiadamy samochodu lub roweru, to jesteśmy sobie w stanie poradzić bez większego problemu po prostu jeżdżąc samymi autobusami i tramwajami.

Często nawet jeżeli posiadamy swój własny samochód, to i tak lepiej jest zdecydować się na komunikację miejską lub rower. Dlaczego? Niestety duże miasta posiadają dobrą komunikację miejską, ale posiadają także coś innego od czego nie da się uciec, czyli korki. W bardzo dużych miastach (Warszawa, Kraków, Łódź) korki w godzinach szczytu, które spowodowane są głównie przez samochody, potrafią sprawić, że podróż z jednego końca miasta na drugi trwa 60, a nierzadko nawet 90 minut, kiedy normalnie (bez korków) trasę tę da się samochodem pokonać w 15 minut.

Dlatego wiele miast zachęca swoich mieszkańców do przerzucenia się z samochodu na autobus co pozwoli na znaczące odkorkowanie ulic w godzinach szczytu, a jeszcze bardziej do przerzucenia się na podróż rowerem. Dlaczego rowerem? Przede wszystkim jest to najtańsze rozwiązanie, ponieważ jadąc do pracy rowerem nie płacimy ani za paliwo jak ma to miejsce w samochodzie, ani za bilet jak to ma miejsce w komunikacji autobusowej lub tramwajowej. Jedyne co nam wystarczy to rower, kask i ewentualnie butelka wody. Podróż rowerem do pracy jest też o wiele zdrowsza, zdrowsza nawet od podróży na piechotę. Powoduje ona również najmniej korków, ponieważ rower zajmuje jedynie ułamek powierzchni jaką zajmuje autobus lub samochód.

W takim razie skoro rowery są takie dobre, to jaki rower do 1500 czy 2000 złotych zakupić jako nasz pierwszy pojazd tego typu?

rower górski

Przy wyborze swojego pierwszego roweru musimy zwrócić uwagę na kilka najważniejszych rzeczy. Pierwszą z nich jest to czy chcemy zakupić rower nowy czy też używany. Jeżeli dysponujemy kwotą 1500-2000 złotych, to stać nas będzie na zakup przyzwoitego roweru, który będzie dodatkowo nowy i bez usterek.

Jeżeli wiemy już czy chcemy nowy czy używany rower, to musimy teraz zdecydować się na to jakiego typu roweru będziemy potrzebowali do naszej codziennej podróży z domu do pracy. Wyróżnić można ponad dziesięć różnych rodzajów rowerów. Do najważniejszych z nich należą rowery szosowe, trekkingowe, miejskie, górskie, przełajowe, oraz crossowe. Jeżeli wiemy, że rowerem będziemy poruszać się głównie po mieście, to najlepszą opcją będzie rower miejski. Jeżeli natomiast będziemy jeździć nim do innej miejscowości przez tereny wiejskie lub podmiejskie, to dobrą opcją może okazać się również rower szosowy lub górski.

Ważnym elementem, na który warto też zwrócić uwagę jest też rama roweru – a konkretnie jej rozmiar, a także materiał z którego jest wykonana.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here