Prowadzenie lokalu gastronomicznego wymaga wiedzy i doświadczenia w branży. Jeśli jednak stawiasz dopiero pierwsze kroki, musisz wiedzieć, że nie jest to łatwe zadanie. Musisz zadbać o wiele spraw i formalności, a także poczynić kilka inwestycji. Poniżej znajdziesz kilka ważnych zasad, które warto zacząć realizować już na początku drogi.
Osiągnięcie sukcesu wymaga pracy, poświęceń i inwestycji – ważna jest oferta, zgrany i zaufany zespół, dobrej jakości wyposażenie, działania marketingowe i wieczna konieczność rozwoju i inwestowania – m.in. w zespół, szkolenia, ale też wyposażenie kuchni w restauracji.
Wyposażenie kuchni w restauracji
Zakup sprzętu to podstawa – na liście zakupów musi znaleźć się m.in. piec konwekcyjno-parowy, urządzenia chłodnicze (np. komory, szafki itd.), meble ze stali nierdzewnej, wielofunkcyjny robot itd., a także urządzenia drobne i praktyczne akcesoria. Warto kompletować całość w sprawdzonej hurtowni mającej duże doświadczenie.
Przygotuj biznesplan
Dobry biznesplan to podstawa każdego biznesu, gdyż dzięki niemu możesz ocenić szansę na powodzenie działalności, a w przyszłości łatwiej poradzisz sobie z ew. problemami. Jego przygotowanie obejmuje też rozeznanie się z lokalnym rynkiem i konkurencją. Zawiera też plan awaryjny, określa grupę docelową dla biznesu, rodzaj serwowanej kuchni i sposoby reklamowania i docierania do klienta różnymi kanałami. Weź pod uwagę też lokalizację – to podstawa dla restauracji.
Sposoby finansowania
Na początku musisz ocenić, jaki masz budżet – możesz też potrzebować wsparcia m.in. w postaci wspólnika, inwestora czy kredytu bankowego. Warto wykonać analizę finansową i zaplanować wszystkie wydatki – nie tylko na wyposażenie kuchni w restauracji, ale też działania marketingowe, rozwój zespołu, produkty spożywcze, sprzątanie itd. W przypadku decyzji o kredycie konieczne będzie zaplanowanie poziomu obrotów. Niektóre duże urządzenia – jak piec konwekcyjno-parowy czy do pizzy – też możesz kupić na kredyt.
Poznaj okolicę i konkurencję
Poznanie konkurencji to kolejny ważny krok – sprawdź, jakie lokale działają w okolicy, co serwują, do kogo kierują swoją ofertę, jak często zmieniają menu i jakie oferują ceny itp. Duże znaczenie mają też udogodnienia – kącik dla dzieci, możliwość wejścia z psem, darmowy deser w porze lunchu, parking. Warto zastanowić się, co przyciągnie klientów. Na tej podstawie ustal koncepcję restauracji oraz wybierz rodzaj kuchni, jaki chcesz serwować. Najlepiej, aby menu było oryginalne, bo zwiększa szansę powodzenia.