Jedną z najpopularniejszych metod promocji własnej firmy bez wątpienia jest pozycjonowanie strony w Google. Teoretycznie wie o tym każdy, nie wszystkie firmy jednak decydują się na tego typu inwestycje. Sprawdzimy w niniejszym artykule czy pozycjonowanie opłaca się Twojej firmie oraz na co należy zwrócić uwagę.
Zbierając dane do tego artykułu poprosiliśmy o głos przedstawicieli zarówno firm, które oferują pozycjonowanie, jak i druga stronę, a więc reklamodawców. Nie jest tajemnicą, że niemal wszystkie firmy oferujące pozycjonowanie strony dość płynnie wskazały szereg zalet tej metody. W przypadku firm, które zlecają usługę zdania były podzielone. Wśród firm, które uznały, że pozycjonowanie niewiele pomogło ich firmie było jednak przeświadczenie, że prawdopodobnie źle trafiły na agencje SEO.
Relatywnie tania metoda?
Powszechnie niemal w każdej ulotce dotyczącej SEO znaleźć można informacje, że jest to relatywnie tania metoda. Jest w tym sporo racji, jednak często słowo tania bywa mylnie interpretowana. Należy zaznaczyć, że pozycjonowanie strony jest jedną z najdroższych metod promocji własnej firmy w dzisiejszych czasach. Dodać należy również, że jeśli usługa jest dobrze wykonywana jest to również jedna z najskuteczniejszych metod. Stąd właśnie się bierze opinia, jakoby pozycjonowanie strony było relatywnie tanią metodą.
Pozycjonowanie lokalne dla kogo?
W przypadku, gdy firma działa tylko lokalnie lub 90% klientów pochodzi z regionu nie warto marnować budżetu na pozycjonowanie globalne. Mimo, że wydaje się to banalne, nadal zauważyć można szereg kampanii reklamowych, które przepalają budżet i nie są stargetowane pod względem lokalizacji. Jeśli mamy na przykład firmę lokalną z województwa kujawsko pomorskiego, która pozycjonuje strony i zdobywa klientów tylko regionalnych, którym może kilka razy w roku bez problemu przedstawić raport na spotkaniu, to dobrym słowem będzie dla niej pozycjonowanie stron Bydgoszcz czy pozycjonowanie Toruń. Promocja na inne regiony nie jest wykluczona, jednak bardzo często klient zastrzega sobie, że chce współpracować wyłącznie z firmą z danego miasta i mieć pełną kontrolę nad procesem pozycjonowania. Czasy w których agencje SEO wszystko załatwiają na telefon prawdopodobnie powoli się kończą. Klient zwykle oczekuje czegoś więcej niż tylko kontakt telefoniczny i raport na maila.
Czy pozycjonowanie się opłaca?
Z naszej analizy wynika, że tak ale pod pewnymi warunkami. Należy przede wszystkim znaleźć dobrą agencję, uczciwą i rzetelną, w której pracują doświadczenie Seowcy. Warto zaznaczyć, że doświadczenie specjaliści niekoniecznie muszą pracować w agencjach z największym stażem. Paradoksalnie w tej branży, zwykle jest odwrotnie. Najlepsi specjaliści po 10 latach pracy w agencjach zakładają własne biznesy, przez co ich firmy posiadają najmniejszy staż w branży.